MegaDrama ‘Curi-Curi Cinta’ Curi Hati 7.5 Juta Hati Penonton!

MegaDrama ‘Curi-Curi Cinta’ Curi Hati 7.5 Juta Hati Penonton!

Drama bersiri popular di slot MegaDrama (Astro Ria), ‘Curi-Curi Cinta’(CCC) berjaya mencatatkan rekod sebagai ‘Drama Nombor 1’ di Malaysia pada tahun ini apabila berjaya meraih sejumlah 7.5 juta tontonan di saluran linear (televisyen) sepanjang ia bersiaran selama 28 episod, Isnin hingga Khamis, dari 29 April hingga 13 Jun lalu.

Sementara itu, di platform digital, drama sensasi tersebut juga berjaya mengumpul sejumlah 11 juta tontonan, menjadikannya drama yang menerima tontonan tertinggi di ruangan maya Astro.

Malah, lagu runut bunyi rasmi (“soundtrack”) drama CCC yang bertajuk ‘Terlalu Memuja’, ciptaan komposer hebat, Sharon Paul dan lirik oleh Fedtri Yahya dan Gouffran, serta dinyanyikan oleh penyanyi Wany Hasrita ini telah memperoleh lebih dari 3.8 juta tontonan di laman YouTube.

Drama yang diarahkan oleh sutradara hebat tanah air, Raja Ahmad Alauddin ini mempamerkan gandingan mantap pasangan Aiman Hakim Redza dan Zahirah Macwilson, dengan dibantu Fauziah Nawi, Adam Lee, Talha Harith, Uyaina Arshad, Melanie Tan, Fauziah Nawi, Ku Faridah dan Farisha Irwayu.

Kisah Intan Raihana (lakonan Zahirah Macwilson) dilahirkan dalam keluarga yang susah. Intan malu dengan keadaan keluarganya, apatah lagi ibunya seorang yang buta disebabkan kemalangan maut.

Terpaut dengan kekayaan Daniel Hakim (lakonan Aiman Hakim), Intan merancang untuk memikat Daniel. Suatu hari, Daniel diperangkap dan terpaksa disatukan dengan Intan. Daniel rasa tertipu pada perkahwinan mereka dan mahu membalas dendam. Dia mula mengatur rancangan untuk memberi pengajaran kepada Intan.

Apabila Intan disahkan mengandung, perasaan sayang mula berputik. Namun ego membatasi segalanya.

Tinggalkan Komen Anda

Komen

Powered by Facebook Comments

Penulis blog hiburan Hye Bro! & gaya hidup sepenuh masa di Broframestone.com dan Social Media Influencer. 10 tahun terlibat dengan dunia hiburan sebagai Media & kini banyak luangkan masa dengan keluarga